tisdag 18 mars 2014

Projekt: Sibirien/Sverige


Jag har under en längre tid varit sugen på någon form av fotoprojekt från markerna där jag fotar mest. Ett litet delprojekt har ju varit hökugglorna jag följer men här finns så mycket mer också i form av bland annat ugglor, rov- och skogsfågel. Det finns även bra med däggdjur i alla dess former. Och nu har det hela landat i "Projekt: Sibirien/Sverige". Namnet är kanske inte lika exotiskt som det låter utan refererar kort och gott till områdets namn.

Jag har lite planer på hur jag skulle vilja presentera det hela. Kommer dock inte att sätta några tidsramar utan det får ta den tid det tar, jag kör på och ser vart det tar vägen helt enkelt. Fokus kommer iallafall såklart att vara på ugglorna.

Och med det så var "Projekt: Sibirien/Sverige" också officiellt sjösatt.


1 kommentar: